
Avon Cosmetics Polska oraz Stowarzyszenie Amazonki w październiku – miesiącu walki z rakiem piersi – wspólnie organizują akcję Gabinety z Różową Wstążką. Program profilaktyczno-edukacyjny jest nieodłącznym elementem ogólnopolskiej Wielkiej Kampanii Życia – Avon kontra Rak Piersi.
Akcja umożliwia kobietom z całej Polski poddanie się badaniom palpacyjnym oraz kontrolnym badaniom diagnostycznym w specjalnie oznakowanych gabinetach. Prócz badań oferują one pacjentkom edukację na temat zachowań profilaktycznych.
Avon kontra Rak Piersi to kampania prowadzona przeciwko rakowi piersi. W Polsce realizowana jest od 1998 roku. To jedna z największych inicjatyw społecznych, prowadzonych w naszym kraju. Jej celem jest szerzenie wiedzy na temat profilaktyki raka piersi oraz uświadamianie kobietom, że wcześnie wykryta choroba jest wyleczalna. Taka świadomość może uratować życie.
Działania podejmowane w ramach kampanii mają przypominać, że nowotwór piersi nie jest wyrokiem, a jedynym i najskuteczniejszym sposobem na wczesne wykrycie i efektywne zapobieganie rozwojowi choroby jest regularne wykonywanie badań profilaktycznych.
Konieczność podnoszenia świadomości społecznej w tym zakresie dostrzegły również polskie gwiazdy, które wizerunkowo wspierały inicjatywę w poprzednich edycjach. W ciągu 15 lat trwania kampanii wsparło ją liczne grono znanych i lubianych osób, m.in. Irena Santor, Joanna Racewicz, Aleksandra Kwaśniewska, siostry Joanna i Marta Krupa, siostry Agata i Paulina Młynarskie czy siostry Natalia i Paulina Przybysz. W tym roku ambasadorkami kampanii są Aneta Zając, Anna Nowak-Ibisz oraz Anna Wyszkoni.
OPRAC. (ANKA)