Ruszyła kolejna edycja kampanii „Pozory mylą, dowód nie”, prowadzonej przez Związek Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego w Polsce – Browary Polskie. Hasło akcji to „Odpowiedzialny sprzedawca”. Jej celem jest zapobieganie sprzedaży alkoholu osobom nieletnim. W przedsięwzięcie włączyła się również policja.
Browary Polskie akcję „Pozory mylą, dowód nie” prowadzą wspólnie z Komendą Główną Policji. Zaprzestanie sprzedaży alkoholu osobom nieletnim to jej podstawowy cel. Kampania skierowana jest do sprzedawców napojów wysokoprocentowych. porady dotyczące asertywnych zachowań związanych z omawianym zagadnieniem znaleźć można na stronie internetowej: www.odpowiedzialnysprzedawca.pl.
- Zbliżają się wakacje. Szczególnie w tym okresie występuje wzmożona potrzeba działań profilaktycznych w obszarze zapobiegania sprzedaży alkoholu osobom nieletnim – wyjaśnia Piotr Szczepaniak z Komendy Powiatowej Policji w Krotoszynie. Internetowa platforma szkoleniowa dla sprzedawców jest uniwersalnym narzędziem, które pomoże w odpowiedzialnym handlu napojami wysokoprocentowymi. W głównej mierze uczy asertywnej obsługi młodych klientów, podejmujących próby zakupu napojów alkoholowych.
- Pamiętajmy, że również my sami możemy reagować na sprzedaż alkoholu osobom nieletnim. W świetle prawa jest to przestępstwo, za które grozi m.in. cofnięcie koncesji na sprzedaż napojów alkoholowych. Na drodze młodego człowieka do alkoholu zawsze stoi sprzedawca, który, w zależności od tego, jak zareaguje, albo ułatwi, albo uniemożliwi jego zdobycie – dodaje Szczepaniak.
OPRAC. (ANKA)